telefonia VOIP / bramki_voip

Bramki VoIP

Bramka VOIP to urządzenie konwertujące ruch na łączach telefonicznych na transmisję w oparciu o Protokół Internetowy IP poprzez dane sieciowe. Wykorzystywane są one na dwa sposoby:

1. W celu konwersji linii telefonicznych /PSTN, na system VOIP/SIP:

W ten oto sposób, bramka VOIP pozwala na otrzymywanie połączeń i realizowanie ich w regularnej sieci telefonicznej. W wielu przypadkach biznesmeni po prostu wolą korzystać z tradycyjnych linii telefonicznych, ponieważ gwarantują one wyższą jakość połączenia i większa dostępność.

2. W celu podłączenia tradycyjnego telefonu opartego na systemie PAX, do sieci internetowej sieci IP:

W ten właśnie sposób, bramka VOIP pozwala na dokonywanie połączeń poprzez system VOIP. Połączenia mogą być realizowane poprzez dostawcę usługi VOIP lub w przypadku firmy z dużą ilością pomieszczeń biurowych, koszty wewnętrznych połączeń mogą zostać obniżone, poprzez przekierowanie połączeń za pomocą sieci Internetowej.

Bramki VOIP

są dostępne jako zewnętrzne urządzenia lub jako karty PCI. Większość z nich stanowią urządzenia zewnętrzne. Bramka VOIP posiada złącze przystosowane do sieci IP i jeden lub więcej portów do podłączenia z nią linii telefonicznych.

Rodzaje bramek VOIP

1. Urządzenie analogowe: Urządzenie analogowe jest stosowane do podłączenia regularnych analogowych linii telefonicznych. Te analogowe urządzenia są dostępne do obsługiwania wersji od 2 do 24 linii.

2. Urządzenia cyfrowe: Urządzenia cyfrowe pozwalają na podłączanie linii cyfrowych typu BRI ISDN, zarówno pojedynczych jak i kilku linii (Europa) lub linii typu PRI/E1, a także linii typu T1 (USA).


Polityka Prywatnosci |

Bramki VoIP